Mayıs 21, 2010

Şehrin Azizleri ve Tanrıları

Şampiyonluk nağmeleri unutuldu.Eskide kaldı veya,zaten üç yılda bir kupa alan ,kupalara alışık olan ,yerli malı haftasının maskaralığında geçen çocukluk dönemlerinin ,''çikita muz getirdim hocam'' söylemlerinde bir haftayı son buluyoruz.Şehrin azizleri,bu lakabı yakıştıran tanrılarının küskünlüğüne uğramış alacak ki ortalığı ateşe veren mollalarıyla birlikte Kadıköy'ünü ateşe verdiler bir gece.Kaybettikleri ilahi adelete,şeytanca bir yakarışla...

Kadı'larımız köy'ün alevlerine sus pus kaldı.1985 Mayısı’nda Bradford City ile Lincoln City arasında olan olayları hatırlamak için google'ye ricada bulundum bu vakit bende,miller uzakta olsamda...

..56 kişi ölmüştü bu olayda,katıksız kurallar eklendi İngiltereye bu vakitten sonra.Çıkış kapıları kapalıydı,Bradford City'nin o gün ve seyirciler tutsak kalmıştı,ölülerin kimlik teşhisi günlerce sürmüştü,velhasıl...

Dönelim futbolun işgüzar adamların eline geçtikten sonra ne getirdiğine bakmak adına memlekete.Bulunmadım hiçbir vakit o mabedlerde,ne Fener ne Cimbom...
Hep beraber gördük ama ,kasıtlı yapılan bir sürü olayı.Es geçmek olmaz attık bir yığın su sahamıza ,verdiler cezamızı oturduk aşağı.İtfayeciler bu kez rolleri aldı,bakalım ilerleyen günlerde geç kaldılar diye onlarada,ceza vereceklermi.Zira Kadıköyün sokaklarını geçememişlerdir belki,renkleri sarı-laci bir militan ordusundan.Memlketimde stad yanıyor seyircisiz oynama cezası alıyor,olayı yoksa ben mi büyütüyorum diyorum kendi kendime ,yahu belkide işin içinde sabatoj var,belki hakikaten stad komple yakılmak istendi,yokmu bu olayı soruşturan bir bakan,bir savcı,görevli,kim se bu işlere bakan işte.Yoksa yargı sistemi ne haliniz varsa görün mü dedi TFF'ye.

Bu olay,bariz şekilde insan ölümüne yol açabilecek ,tarihte ise örneği olan bir vakadir.Basit bir şekilde saha kapatma olayı ile geçiştirilmesi ,sporu geçtim insanlık adına bir ayıptır.Yöneticisinin bile çıkıpta olaya karışanları yakalayıp,yargısal işlem başlatacağız gibi bir söylemiyle karşılaşamadım daha.Milli kaleciyi,yakma peşindeler hale.

Şimdi çıkıp,
--Azizzzzzzzzzzz bu ne ?
-Stad ağammmmmmmmmm...
--Ne yapaucazzz ?
-Yakıcaz ağam.

repliklerini sadece dizilerde filmlerde olabileceğine ,gelde inan.

Ne sevdiğim renkler,ne de bir başka şey,spor veya değişik uğraşlar,ne olursa olsun ,kim olursa olsun farketmez ortada hesabının birilerine sorulması gereken suç vardır.

Saygılarımla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder